Przez 20 lat działalności Fundacji Rozwoju Dzieci oraz 40 lat naszej pracy w obszarze edukacji i rozwoju dzieci stworzyliśmy i rozwinęliśmy setki programów i projektów w Europie i Azji. Nasze doświadczenia, wypracowane standardy jakości oraz dobre praktyki są aplikowane przez różne organizacje i instytucje na całym świecie.
2024

Disability Inclusion

Zapewnienie dzieciom uchodźczym z niepełnosprawnościami i specjalnymi potrzebami dostępu do bezpiecznej i inkluzyjnej edukacji

Read more
2024

UA – Uruchomić aktywność:

UA – Uruchomić Aktywność to projekt przygotowujący i wspierający polskie oraz ukraińskie specjalistki – głównie psycholożki i logopedki, do pomocy uchodźczym matkom dzieci do lat 7 w zwiększaniu ich poczucia sprawczości, kompetencji rodzicielskich.

Read more
2024

Dobry Start

Przygotowanie ukraińskich dzieci do polskiego systemu edukacji – działanie w ramach grantu POP Fund

Read more
2022

Spynki w Łódzkiem

Projekt ma na celu wsparcie najmłodszych dzieci z Ukrainy poprzez stworzenie dziesięciu punktów opieki w województwie łódzkim.

Read more
2022

Spynka – Integracja polskich i ukraińskich dzieci

„SPYNKA – integracja polskich i ukraińskich dzieci”   Czas i miejsce realizacji Projekt realizowany na terenie czterech województw: pomorskiego, mazowieckiego, lubelskiego i śląskiego w okresie listopad 2022 – czerwiec 2023.

Read more
2022

Spynki – pilotaż

Tworzenie Spynek – ośrodków opieki i animacji zabaw dla dzieci w miastach zamieszkiwanych przez ukraińskie rodziny uchodźcze

Read more
2022

Grupy Zabawowe Plus w Tadżykistanie

Przenosimy na teren Tadżykistanu program Fundacji Rozwoju Dzieci im J. A. Komeńskiego, który pomaga matkom łączyć role rodzinne z pracą zawodową.

Read more
2020

Szkolenia: instytucje dla dzieci do lat 3 w województwie pomorskim

Projekt „Podniesienie kompetencji przedstawicieli podmiotów tworzących i prowadzących instytucje opieki nad dzieckiem do lat 3 w województwie pomorskim” jest realizowany przez Forum Rozwoju Regionalnego Polska Wschodnia w partnerstwie z Fundacją Rozwoju Dzieci im. Jana Amosa Komeńskiego.

Read more
2020

Szkolenia: instytucje dla dzieci do lat 3 w województwie kujawsko-pomorskim

Projekt „Podniesienie kompetencji przedstawicieli podmiotów tworzących i prowadzących instytucje opieki nad dzieckiem do lat 3 w województwie kujawsko-pomorskim” jest realizowany przez Forum Rozwoju Regionalnego Polska Wschodnia w partnerstwie z Fundacją Rozwoju Dzieci im. Jana Amosa Komeńskiego.

Read more
2019

Grupy zabawowe – Wizyta studyjna z Tadżykistanu

Wizyta jest kontynuacją i pokłosiem dotychczasowej współpracy Fundacji z tadżyckimi organizacjami pozarządowymi, które od 2016 r. szkolimy i wspieramy w zakładaniu Grup Zabawowych.

Read more
2019

SCIENCE PARK

The project responds to two problems concerning the development of young children. The first is related to the Polish education system, which put not enough attention to the development of critical thinking, independence, problem solving or cooperation.

Read more
2019

ŚMIAŁY OGRÓD

Projekt odpowiada na dwa problemy dotyczące rozwoju małych dzieci. Pierwszy związany jest z polskim systemem edukacji, który zbyt mały nacisk kładzie na rozwój myślenia krytycznego, samodzielność, rozwiązywanie problemów czy współpracę. 

Read more
2018

SENIORZY I DZIECI – UCZYMY SIĘ OD SIEBIE

Po zakończeniu pracy zawodowej osoby starsze często czują się niepotrzebne i zagubione w nowej rzeczywistości. Na dodatek, coraz rzadziej mają kontakt z wnukami w związku z rosnącą mobilnością młodych ludzi.

Read more
2018

GRUPY ZABAWOWE W KIRGISTANIE

Projekt odpowiada na problem niskiego dostępu małych dzieci do edukacji w Kirgistanie. Realizujemy go we współpracy z partnerem kirgiskim – Фонд Поддержки Оброзовательных Инитциатив (FPOI).

Read more
2018

GRUPY ZABAWOWE PLUS

Dla młodych mam powrót do pracy czy jej znalezienie po przerwie związanej z urodzeniem i/lub wychowaniem dziecka nie jest łatwe. Napotykają one szereg barier, zarówno systemowych, społecznych, jak i psychologicznych. Ten szczególny moment w ich życiu osobistym i zawodowym wymaga odpowiedniego wsparcia. Wykorzystaliśmy potencjał Grup Zabawowych* do rozbudzenia w młodych matkach aspiracji zawodowych oraz zaplanowania własnego rozwoju.

Read more
2017

MALI ODKRYWCY TO ZDROWI ODKRYWCY

Dzieci mają naturalną potrzebę odkrywania, zrozumienia świata – zadają pytania, tworzą definicje na miarę swojego rozumienia rzeczywistości, wszystkiego chcą dotknąć, spróbować, budują własne teorie. Wczesne doświadczenia dzieci mają długofalowy i formujący wpływ na rozwój mózgu, umiejętności i  zachowań człowieka.

Read more
2017

MAŁY KOLBERG NA DOLNYM ŚLĄSKU

Znajomość tradycji i tożsamość z miejscem urodzenia pozwala gruntować poczucie własnej wartości, pewność siebie, poczucie bezpieczeństwa, ale także ciekawość i otwarcie na świat. Edukacja regionalna rzadko pojawia się w programach wychowawczych przedszkoli i szkół. Dzieciom brakuje świadomości lokalnych tradycji, nie znają legend, opowieści, melodii i piosenek z okolic, w których żyją. 

Read more
2017

Z MAŁYM KOLBERGIEM PO KRAJU. PODLASIE.

Znajomość tradycji i tożsamość z miejscem urodzenia pozwala gruntować poczucie własnej wartości, pewność siebie, poczucie bezpieczeństwa, ale także ciekawość i otwarcie na świat. Edukacja regionalna rzadko pojawia się w programach wychowawczych przedszkoli i szkół.

Read more
2017

EDUKACJA ŻYWIENIOWA RODZICÓW DZIECI DO LAT 3

Pierwsze trzy lata życia są kluczowe dla rozwoju dziecka z racji na intensywny wzrost, wtedy też organizm jest szczególnie wrażliwy na nadmiar lub niedobór składników odżywczych. Tymczasem badanie „Kompleksowa ocena sposobu żywienia dzieci w wieku 13-36 miesięcy w Polsce” przeprowadzone w 2010 r. pokazują, że stan odżywienia aż 54,5% dzieci jest nieprawidłowy.

Read more
2017

EDUKACJA PRACOWNIKÓW ODPOWIEDZIALNYCH ZA ŻYWIENIE W PLACÓWKACH OŚWIATOWYCH

Sposób żywienia i kształtowanie prawidłowych nawyków żywieniowych dzieci w czasach, gdy rodzice znacznie bardziej angażują się w pracę zawodową, tym samym poświęcając mniej czasu na wychowywanie dzieci i młodzieży, zależy w największej mierze od placówek oświatowych.

Read more
2017

MAŁY KOLBERG – PATRIOTA W STOLICY

Znajomość tradycji i tożsamość z miejscem urodzenia pozwala gruntować poczucie własnej wartości, pewność siebie, poczucie bezpieczeństwa, ale także ciekawość i otwarcie na świat. Edukacja regionalna rzadko pojawia się w programach wychowawczych przedszkoli i szkół. Dzieciom brakuje świadomości lokalnych tradycji, nie znają legend, opowieści, melodii i piosenek z okolic, w których żyją.

Read more
2017

AKTYWNI SENIORZY – AKTYWNA SPOŁECZNOŚĆ

W Polsce, jak i w całej Europie, osób starszych jest coraz więcej, ale we wspólnej przestrzeni społecznej często brakuje dla nich miejsca.

Read more
2017

PRZEDSIĘBIORCZE DZIECI – BIAŁORUŚ

W Białorusi temat edukacji ekonomicznej dla małych dzieci praktycznie nie występuje. Nie uwzględnia go podstawa programowa dla przedszkoli, nie występuje w programie studiów pedagogicznych przygotowujących nauczycieli wczesnej edukacji. Zapewne wynika to z przekonania, że wiedza ekonomiczna jest za trudna dla małych dzieci, a decyzje finansowe dotyczące dzieci są podejmowane przez rodziców.

Read more
2017

CENTRUM DZIECKA I RODZINY ORIFLAME – JASTKÓW

Usługi opiekuńczo-edukacyjne dla rodzin z małymi dziećmi należą do zadań własnych gminy ale gminy nie mają obowiązku prowadzenia takich usług. W efekcie dzieci od urodzenia do 3-4 lat mieszkające na wsiach najczęściej są „niewidzialne”. Poważną przeszkodą w tworzeniu lokalnych zintegrowanych usług jest struktura organizacyjna.

Read more
2017

MALI ODKRYWCY W JASTKOWIE

Dzieci to mali badacze świata. Mają wrodzoną ciekawość i skłonność do eksperymentowania. Uczą się poprzez działanie – obserwują, wypróbowują, doświadczają. Przyswajają wiedzę wtedy, gdy są zaangażowane i gdy temat je ciekawi. Poznają świat na zasadzie prób i błędów. Te naturalne skłonności dzieci mogą rozwinąć się w pełni przy wykorzystaniu metody projektów badawczych.

Read more
2016

RAZEM DLA DZIECI PRAGI POŁUDNIE

Projekt jest odpowiedzią na problemy zgłaszane przez mieszkańców rewitalizowanych obszarów Pragi Południe: – brak działań aktywizujących lokalną społeczność, – niewystarczająca oferta kulturalna i edukacyjna dla najuboższych mieszkańców, w tym dzieci w wieku do 6 lat oraz słaby dostęp do informacji o tej ofercie,

Read more
2016

PRZEDSIĘBIORCZE DZIECI WARSZAWA: WŁOCHY I WOLA

Projekt jest uzupełnieniem treści programów przedszkolnych, które nie uwzględniają elementów edukacji ekonomicznej i odpowiedzią na potrzebę kształtowania postaw przedsiębiorczych już u najmłodszych dzieci.

Read more
2016

GRUPY ZABAWOWE DLA DZIECI I RODZICÓW W TADŻYKISTANIE

W Tadżykistanie wspieranie rozwoju małych dzieci jest zaniedbanym wymiarem polityki społecznej. Także w obrębie samej polityki edukacyjnej poświęca się jej bardzo mało uwagi. Z danych Agencji Statystycznej przy Prezydencie Republiki Tadżykistanu wynika, że w 2014 r. w całym kraju było 550 żłobków i przedszkoli z czego 398 w miastach i 152 na wsiach

Read more
2016

WSPÓLNOTA LOKALNA I ORGANIZACJE OBYWATELSKIE RAZEM DLA DZIECI

W Polsce działa wiele NGO i spółdzielni socjalnych wspierających realizację zadań własnych gminy w zakresie opieki i edukacji dzieci. Organizacje – zwłaszcza te małe, działające lokalnie – borykają się problemami finansowymi, nie mają czasu, środków i kompetencji, by profesjonalizować swoje działania, diagnozować potrzeby i promować je w społecznościach lokalnych by szukać sprzymierzeńców.

Read more
2016

Z MAŁYM KOLBERGIEM PO KRAJU. WIELKOPOLSKA I ŁÓDZKIE.

Znajomość tradycji i tożsamość z miejscem urodzenia pozwala gruntować poczucie własnej wartości, pewność siebie, poczucie bezpieczeństwa, ale także ciekawość i otwarcie na świat. Edukacja regionalna rzadko pojawia się w programach wychowawczych przedszkoli i szkół. Dzieciom brakuje świadomości lokalnych tradycji, nie znają legend, opowieści, melodii i piosenek z okolic, w których żyją. 

Read more
2016

LOKALNE DZIAŁANIA NGO NA RZECZ MAŁYCH DZIECI NA MAZOWSZU

W Polsce działa wiele NGO, które borykają się z brakiem zainteresowania swoimi działaniami w społeczności. Chcemy wesprzeć NGO w prowadzeniu partycypacyjnych diagnoz potrzeb, a tym samym wzmocnić ich działania w społecznościach. Jako FRD właczamy się merytorycznie i w ramach wolontariatu w te działania.

Read more
2016

WYZWANIA WSPÓŁCZESNEGO OJCOSTWA

Zarówno w Białorusi jak i w Polsce brakuje wyspecjalizowanej oferty dla ojców dzieci chodzących do przedszkola. Wiele nauczycielek zastanawia się jak zachęcić do współpracy mężczyzn. Zadaniem projektu jest przeniesienie z Białorusi do Polski doświadczeń w pracy z ojcami, jakie mają nauczycielki zrzeszone w Stowarzyszeniu Rodziców i Pedagogów „Krok za Krokiem”.

Read more
2016

MALI ODKRYWCY

Dzieci mają naturalną potrzebę odkrywania, zrozumienia świata – zadają pytania, tworzą definicje na miarę swojego rozumienia rzeczywistości, wszystkiego chcą dotknąć, spróbować, budują własne teorie. Wczesne doświadczenia dzieci mają długofalowy i formujący wpływ na rozwój mózgu, umiejętności i  zachowań człowieka.

Read more
2016

KULTURALNI EDUKATORZY

Jesteśmy partnerami programu Kulturalni Edukatorzy, którego regionalnym operatorem jest Mazowiecki Instytut Kultury w latach 2016- 2018. Kulturalni Edukatorzy to mazowiecka edycja programu „Bardzo Młoda Kultura” prowadzonego przez Narodowe Centrum Kultury, a MIK w jego ramach realizuje projekt Kulturalni Edukatorzy – Mazowiecka Sieć Edukacji i Kultury.

Read more
2016

CENTRUM DZIECKA I RODZINY – ORIFLAME JEZIORANY

Usługi opiekuńczo-edukacyjne dla rodzin z małymi dziećmi należą do zadań własnych gminy ale gminy nie mają obowiązku prowadzenia takich usług. W efekcie dzieci od urodzenia do 3-4 lat mieszkające na wsiach najczęściej są „niewidzialne”. Poważną przeszkodą w tworzeniu lokalnych zintegrowanych usług jest struktura organizacyjna.

Read more
2015

PRZEDSIĘBIORCZE DZIECI

Celem projektu jest wprowadzenie do edukacji dzieci w wieku przedszkolnym podstawowych pojęć z zakresu ekonomii, kształtowanie postaw przedsiębiorczych i rozwijanie aktywności społecznej.

Read more
2015

MAŁY KOLBERG W OLSZTYNIE

Podniesienie świadomości nauczycielek przedszkolnych oraz klas I-III szkół podstawowych, pracowników instytucji kultury oraz animatorek pracujących w mieście Olsztyn na temat wagi zapoznawania dzieci z kulturą lokalną oraz zwiększenie wiedzy na temat zwyczajów, tradycji i sztuki ludowej Warmii i Mazur.

Read more
2015

DIAGNOZA POTRZEB MAŁYCH DZIECI I ICH RODZIN W MIEŚCIE I GMINIE PIASECZNO

Diagnozę potrzeb małych dzieci i ich rodzin w Mieście i Gminie Piaseczno realizowaliśmy  metodą partycypacyjną, by promować model angażowania do współpracy przedstawicieli różnych grup społecznych i zawodowych w obszarze działania na rzecz rozwoju i edukacji małych dzieci.

Read more
2015

GRUPY ZABAWOWE DLA DZIECI I RODZICÓW – MIEJSCE AKTYWIZACJI SPOŁECZNEJ I ZAWODOWEJ

Na Białorusi brakuje wyspecjalizowanej oferty edukacyjnej dla najmłodszych dzieci i ich rodziców. Zadaniem projektu jest przeniesienie na Białoruś Grup Zabawowych, które dobrze sprawdzają się w Polsce.

Read more
2015

MAŁY KOLBERG – KONTYNUACJA

„Mały Kolberg” powstał po to, by kształcić postawę uważności na korzenie, tradycję, przekazy dziadków i babć już u najmłodszych dzieci, w związku z czym mamy na celu upowszechnianie idei włączania tradycji, zwyczajów, dawnych zabaw, melodii do pracy z małymi dziećmi.

Read more
2015

ŻYCIE RZECZYWISTE, NIE ZAPOWIEDŹ. IDEE KORCZAKA WE WSPÓŁCZESNEJ PRAKTYCE PEDAGOGICZNEJ

Celem cyklu było wprowadzenie wątków związanych z prawami dziecka, współczesną myślą pedagogiczną opartą na założeniu podmiotowości dziecka do dyskusji akademickiej oraz publicznej.

Read more
2015

CENTRA DZIECKA I RODZINY – ORIFLAME NIWISKA I OLSZYNA

Usługi opiekuńczo-edukacyjne dla rodzin z małymi dziećmi należą do zadań własnych gminy ale gminy nie mają obowiązku prowadzenia takich usług. W efekcie dzieci od urodzenia do 3-4 lat mieszkające na wsiach najczęściej są “niewidzialne”. Poważną przeszkodą w tworzeniu lokalnych zintegrowanych usług jest struktura organizacyjna. Zadania gminy w obszarze pomocy społecznej, edukacji, zdrowia, kultury mają oddzielne (resortowe) ścieżki finansowania, co prowadzi do sektorowości usług, braku kontaktu pomiędzy instytucjami i trudności w łączenia budżetów poszczególnych instytucji. Naszą odpowiedzią na ten problem są Centra Dziecka i Rodziny.

Read more
2014

LOKALNY SYSTEM WSPARCIA RODZIN ZAGROŻONYCH WYKLUCZENIEM

Na terenach wiejskich z powodu braku usług edukacyjnych małe dzieci – zwłaszcza wychowujące się w rodzinach zagrożonych wykluczeniem – mają gorsze szanse na rozwój. Gminy nie mają obowiązku prowadzenia usług dla najmłodszych dzieci, a instytucje obejmujące swoimi działaniami małe dzieci zajmują się tylko wycinkiem ich życia np. służba zdrowia pilnuje szczepień a oświata czy dziecko ma przygotowanie przedszkolne. Żadna instytucja nie ma całościowego oglądu sytuacji rodzin z małymi dziećmi.

Read more
2014

OJCOWIE I DZIECI

Projekt wynika z doświadczeń Fundacji Komeńskiego związanych z tworzeniem Grup Zabawowych. Pomimo zachęt w spotkaniach Grup Zabawowych uczestniczą przede wszystkim matki. Ojcowie pojawiają się incydentalnie. Ponieważ uważamy, że odpowiedzialność za wychowywanie dzieci w równym stopniu dotyczy matek i ojców zależy nam na tym, żeby ojcowie przekonali się, że mogą równie dobrze jak matki zajmować się dziećmi i wspierali kobiety w powrocie do pracy.

Read more
2014

MAŁY KOLBERG

Znajomość tradycji i tożsamość z miejscem urodzenia pozwala gruntować poczucie własnej wartości, pewność siebie, poczucie bezpieczeństwa, ale także ciekawość i otwarcie na świat. Edukacja regionalna rzadko pojawia się w programach wychowawczych przedszkoli i szkół. Dzieciom brakuje świadomości lokalnych tradycji, nie znają legend, opowieści, melodii i piosenek z okolic, w których żyją. Nauczyciele podkreślają, że brakuje im możliwości zdobycia kompetencji dotyczących dziedzictwa kulturowego. Mały Kolberg powstał po to, by kształcić postawę uważności na korzenie, tradycję, przekazy dziadków i babć już u najmłodszych dzieci.

Read more
2014

PRZEDSIĘBIORCZE DZIECI

Celem projektu było poszerzenie wiedzy ekonomicznej, rozwijanie kompetencji przedsiębiorczości i kształtowanie dyspozycji do bycia przedsiębiorczym u dzieci w wieku od 4 do 7 lat poprzez udział w zajęciach edukacyjnych oraz przekazanie wiedzy i narzędzi do doskonalenia umiejętności dziesięciu osobom prowadzącym z dziećmi zajęcia „Przedsiębiorcze dzieci”.

Read more
2013

DZIECI I RODZICE W BIBLIOTECE

Na terenach wiejskich i w małych miasteczkach dramatycznie brakuje oferty rozwojowo edukacyjnej dla małych dzieci, zwłaszcza tych poniżej 3 roku życia. Z powodu braku przedszkoli ponad 50% dzieci 3-5-letnich nie uczestniczy w wychowaniu przedszkolnym. Uznaliśmy, że biblioteki są doskonałym miejscem do rozszerzenia swoich działań o zajęcia dla najmłodszych dzieci.

Read more
2013

SENIORZY DLA NAJMŁODSZYCH

Bezpośrednimi odbiorcami projektu było 64 seniorek i seniorów. Ponadto uczestniczyli w nim przedstawiciele gminnych instytucji i organizacji, rodzice oraz dzieci.  Łącznie w projekcie wzięło udział ponad 1300 osób.

Read more
2013

BĘDĘ KIM ZECHCĘ

Głównym zadaniem projektu „Będę kim zechcę” było dostarczenie dorosłym innowacyjnych narzędzi edukacyjnych pozwalających na wzmacnianie u dzieci poczucia własnej wartości, rozpoznawania własnych predyspozycji, potrzeb i zainteresowań oraz akceptacji dla różnorodnych postaw i wyborów.

Read more
2013

SEMINARIA „O EDUKACJI OD POCZĄTKU”

Celem seminariów „O edukacji od początku” było zapoczątkowanie dyskusji o założeniach, jakie leżą u podstaw edukacji: Jakie są jej cele? Kim są w naszym rozumieniu dziecko i nauczyciel? Co to jest wiedza? Jak się uczymy? Na jakich wartościach powinna być oparta edukacja? Czym są wartości dla dziecka? Czym są wartości dla dorosłego?

Read more
2013

CENTRA DZIECKA I RODZINY – WSPARCIE DLA RODZIN Z MAŁYMI DZIEĆMI Z TERENÓW WIEJSKICH

Usługi opiekuńczo-edukacyjne dla rodzin z małymi dziećmi należą do zadań własnych gmin, ale  gminy nie mają obowiązku prowadzenia takich usług. W efekcie dzieci od urodzenia do 3-4 lat mieszkające na wsiach najczęściej są “niewidzialne”. Poważną przeszkodą w tworzeniu lokalnych zintegrowanych usług jest struktura organizacyjna.

Read more
2012

TOY – STARSI I MŁODSI RAZEM

W Polsce, ale i w całej Europie, więzi międzypokoleniowe rozluźniają się, dzieci mają coraz mniej kontaktu z dziadkami i babciami. Osoby starsze, będąc na emeryturze często czują się samotne, niepotrzebne. I dzieci i seniorzy mają w sobie niezwykły potencjał, są kopalnią wiedzy i umiejętności, brakuje im tylko przestrzeni do wspólnego spędzania czasu i wzajemnego uczenia się.

Read more
2011

MALI ODKRYWCY I I II

W projekcie uczestniczyło 21 gmin wiejskich i wiejsko-miejskich z 10 województw: podlaskie – Augustów, Szypliszki; warmińsko-mazurskie – Barciany, Kętrzyn, Lubawa; mazowieckie – Grudusk, Mochowo, Przasnysz; łódzkie – Burzenin, Rawa Mazowiecka, Głuchów; lubelskie – Gorzków, Stoczek Łukowski, lubuskie – Dobiegniew, Kłodawa; kujawsko-pomorskie – Gniewkowo, Inowrocław; wielkopolskie – Skoki; małopolskie – Klucze, dolnośląskie – Strzelin, Wiązów.

Read more
2011

OD SERCA DLA DZIECKA

Doświadczenia zdobyte podczas realizacji Programu Rozwoju Małego Dziecka  oraz wejście w życie tzw. ustawy żłobkowej, która – choć ułatwiła zakładanie nowych form prawnych opieki żłobkowej – nie precyzowała w jaki sposób ową opiekę sprawować dały impuls do stworzenia programu “Od serca dla dziecka”.

Read more
2011

GRUPY ZABAWOWE DLA DZIECI I RODZICÓW

W Polsce inwestowanie w rozwój małych dzieci nie należy do priorytetów polityk społecznych i edukacyjnych, zarówno na poziomie ogólnopolskim jak i lokalnym. Zbyt niska jest świadomość społeczna co do wpływu dobrego dzieciństwa na sukces życiowy człowieka. Zwłaszcza na terenach wiejskich brakuje rozwiązań opiekuńczo-edukacyjnych dla najmłodszych dzieci – od urodzenia do wieku przedszkolnego.

Read more
2010

BIBLIOTECZNE ZAJĘCIA DLA DZIECI I RODZICÓW I I II

Na terenach wiejskich i w małych miasteczkach dramatycznie brakuje oferty rozwojowo edukacyjnej dla małych dzieci, zwłaszcza tych poniżej 3 roku życia. Z powodu braku przedszkoli ponad 50% dzieci 3-5-letnich nie uczestniczy w wychowaniu przedszkolnym. Uznaliśmy, że biblioteki są doskonałym miejscem do rozszerzenia swoich działań o zajęcia dla najmłodszych dzieci.

Read more
2010

PROGRAM ROZWOJU MAŁEGO DZIECKA

Program Rozwoju Małego Dziecka realizowaliśmy w 2010 roku we współpracy ze Stowarzyszeniem SOS Wioski Dziecięce.

Read more
2009

DLA DZIECI III

Projekt Dla Dzieci III był realizowany przez Fundację Rozwoju Dzieci we współpracy z Polsko- Amerykańską Fundacją Wolności w okresie lipiec 2009 – czerwiec 2010.

Read more
2009

NIEWIDZIALNE DZIECI

Większość małych dzieci na wsi, zanim trafią do przedszkola, nie jest objęta żadną instytucjonalną opieką, a ich kontakty społeczne są ograniczone do najbliższej rodziny. Badania i doświadczenie pokazują, że potrzeby rozwojowe, edukacyjne i społeczne dzieci w tym wieku są ogromne a ich niezaspokajanie dla części  z nich oznacza utratę szansy na pełny rozwój i pomyślną przyszłość. Władze samorządowe – nawet  jeśli doceniają wagę tego problemu – nie potrafią zapewnić dzieciom odpowiedniej oferty rozwojowo-edukacyjnej.

Read more
2007

Ośrodki przedszkolne – szansa na dobry start

Doświadczenia wyniesione z realizacji programu „Gdy nie ma przedszkola” pozwoliły stworzyć projekt „Ośrodki Przedszkolne – szansa na dobry start”.

Read more
2007

DLA DZIECI II

Projekt Dla Dzieci II  był realizowany przez Fundację Rozwoju Dzieci we współpracy z Polsko-Amerykańską Fundacją Wolności w okresie kwiecień 2007 – maj 2009.

Read more
2005

DLA DZIECI I

Projekt Dla Dzieci I był realizowany przez Fundację Rozwoju Dzieci we współpracy z Polsko-Amerykańską Fundacją Wolności w okresie maj 2005 – czerwiec 2006.

Read more