KRS: 0000166381
Nr konta: 64 1560 0013 2000 1701 4195 3100

Aktualności

Projekt “Pieniądze” w warszawskich przedszkolach

Przedszkolaki biorące udział w projekcie “Przedsiębiorcze dzieci” realizują swoje projekty badawcze dotyczące pieniędzy. Oglądają, analizują, ważą, mierzą, porównują, uczą się nowych nazw. Padają ważne pytania…

  • Dlaczego rodzice zarabiają pieniądze?
  • Jak się robi pieniądze?
  • Do czego służą pieniądze?
  • Jak można pieniędzmi kupować?
  • Jak można zarobić pieniądze?
  • Jak się robi ludzi na banknocie 100 złotowym?
  • Jak się robi zabawkowe pieniądze?
  • Czy są małe albo duże?
  • Czemu robią pieniądze?
  • Jakie są pieniądze?
  • Dlaczego są złote pieniądze?

… i dochodzi się do interesujących wniosków:

Kiedy ważyliśmy pojedyncze monety Bartek powiedział, że on ma bardzo dużo pieniędzy i chciałby je zważyć. Na co Staś po cichu dodał, że on też ma portmonetkę. Teraz na stole mieliśmy dwie kupki pieniędzy. Dzieci oceniły (na oko), że Staśka pieniądze będą ważyć mniej – bo jest ich mniej. Dokonaliśmy pomiaru na wadze kuchennej która tym razem pokazała że Bartka pieniądze ważą więcej. Wtedy zadałam pytanie: Czy więcej rzeczy może kupić Staś czy Bartek? Niektórzy mówili , że Bartek a inni, że Staś. W końcu na pytanie: Skąd będziemy wiedzieć co możemy kupić Gucio powiedział – musimy obliczyć ile pieniędzy ma Bartek i ile ma Staś. Po posegregowaniu pieniędzy i przeliczeniu okazało się, że Bartek ma 4 złote i 70 groszy a Staś 18 złotych i 82 grosze. Tu nawet pięciolatki umiały porównać, że 18 to więcej niż 4. Wnioskiem końcowym naszych działań było stwierdzenie , że nie zawsze ciężki portfel świadczy, o tym, że mamy dużo pieniędzy.

dsc00231 img_0385 img_0389

Projekt współfinansuje m. st. Warszawa