W ramach projektu „Razem dla dzieci Pragi Południe” współfinansowanego przez m. st. Warszawa zapraszamy osoby pracujące z dziećmi w wieku 4-6 lat na terenie Kamionka i okolic (obszar rewitalizowany Pragi Południe) na bezpłatne szkolenie „Przedsiębiorcze dzieci” przygotowujące do prowadzenia zajęć z dziećmi. Szkolenie odbędzie się w dniach w dwóch etapach: 19-20 listopada oraz 3-4 grudnia 2016 w Centrum Aktywności Lokalnej CAL, ul. Paca 40.
Zgłoszenia przyjmujemy do 13 listopada 2016 za pomocą formularza zgłoszeniowego.
Zajęcia „Przedsiębiorcze dzieci”
Cykl zajęć dla dzieci w wieku 4-6 lat z zakresu edukacji ekonomicznej i rozwijania postaw przedsiębiorczych. Dzięki udziałowi w zajęciach dzieci zyskują wiedzę o procesach ekonomicznych (np.: kupowanie, formy płacenia, oszczędzanie) oraz uczą się świadomie i rozważnie uczestniczyć w tych procesach. Ponadto rozwijają swoje kompetencje matematyczne, językowe i społeczne oraz uczą się radzenia sobie z niepowodzeniami, planowania pracy, negocjowania potrzeb, podejmowania decyzji, prezentowania swoich pomysłów i osiągnięć.
https://www.frd.org.pl/programy/program-przedsiebiorcze-dzieci/
Uczestnicy:
- Nauczycielki wychowania przedszkolnego oraz osoby pracujące z dziećmi w wieku 4-6 lat na terenie Pragi Południe, w szczególności w obszarze Kamionka.
- Dzieci w wieku 4-6 lat z dzielnicy Praga Południe.
Harmonogram „Przedsiębiorczych dzieci”:
- 10-13.11.2016 – rekrutacja do projektu.
- 19-20 listopada 2016 – bezpłatne szkolenie z prowadzenia zajęć „Przedsiębiorcze dzieci” (16 h).
- 3-4 grudnia 2016 – bezpłatne szkolenie z metody projektów badawczych (16 h).
- Marzec-maj, wrzesień-listopad 2017 – prowadzenie zajęć dla dzieci (łącznie 40 h) i dokumentowanie zajęć.
- Marzec-listopad 2017 – konsultacje dla osób prowadzących zajęcia.
Plan warsztatów dla nauczycielek
Celem szkolenia jest przygotowanie merytoryczne i praktyczne uczestniczek/ów do prowadzenia zajęć dla dzieci z zakresu podstaw ekonomii, przedsiębiorczości oraz aktywności społecznej. Podczas szkolenia uczestniczki/cy zapoznają się z nowoczesnymi metodami pracy, które stwarzają dzieciom przestrzeń do ćwiczenia umiejętności społecznych, negocjowania, podejmowania decyzji i samodzielnych działań.
- Uczestnicy otrzymują materiały dydaktyczne oraz zaświadczenie o uczestnictwie w szkoleniach.
- Przygotowanie do prowadzenia zajęć obejmuje obowiązkowy udział w obu szkoleniach.
- Po realizacji cyklu zajęć osoby prowadzące otrzymają stosowne zaświadczenia.
Prowadzenie: Magdalena Korsak
Szkolenie z programu „Przedsiębiorcze dzieci”, 19-20 listopada 2016 r.
sobota 19 listopada 2016, godz. 9:00-17:00
9:00-12:30 | Powitanie, informacje o projekcie, informacje o programie „Przedsiębiorcze dzieci”. Edukacja ekonomiczna dla dzieci – omówienie tematów programu i zajęć. |
12:30-13:30 | Przerwa obiadowa |
13:30-17:00 | Co robi dziecko w banku? Edukacja ekonomiczna dla dzieci – omówienie tematów programu i zajęć. |
niedziela 20 listopada 2016, godz. 9:00-15:00
9:00-12:30 | Marketing vs dzieci, czyli jak rozwijać przedsiębiorcze kompetencje dzieci.
Oszczędzanie + planowanie = zarabianie. Rozwijanie przedsiębiorczych kompetencji dzieci w praktyce. |
12:30-13:30 | Przerwa obiadowa |
13:30-15:00 | Jak wspierać dzieci w realizowaniu własnych pomysłów z zakresu przedsiębiorczości?
Podsumowanie. |
Szkolenie z metody projektów badawczych, 3-4 grudnia 2016 r.
sobota 3 grudnia, godz. 9:00-17:00
9:00-12:30 | Początek szkolenia, przywitanie uczestników, informacje organizacyjne.
Informacje wstępne o metodzie projektów badawczych. Omówienie pierwszej fazy projektu: poszukiwanie tematów, tworzenie siatki tematycznej. |
12:30-13:30 | Przerwa obiadowa |
13:30-17:00 | Omówienie kuferka badacza.
Realizacja projektu badawczego „Nasze pieniądze” – tworzenie siatki tematycznej, omówienie struktury projektu. |
niedziela 4 grudnia 2016, godz. 9:00-15:00
9:00-12:30 | Omówienie drugiej fazy projektu badawczego: realizacja projektu badawczego – warsztat.
Omówienie wyników pracy podczas warsztatu |
12:30-13:30 | Przerwa obiadowa |
13:30-15:00 | Omówienie trzeciej fazy projektu badawczego: uzyskiwanie wiedzy, porównanie stanu wiedzy przed realizacją projektu i po jego realizacji. Omówienie roli prowadzącego projekt badawczy.
Podsumowanie szkolenia. |
Projekt współfinansuje m. st. Warszawa