KRS: 0000166381 >> Nr konta: 77 1050 1012 1000 0090 3123 4173

Aktualności

Kółkowe pieniądze też są prawdziwe!

Zajęcia „Przedsiębiorcze dzieci” są realizowane w 49 grupach w woj. warmińsko-mazurskim. W gminie Lubawa, w której byliśmy w ubiegłym tygodniu odwiedzić przedsiębiorcze dzieci i nauczycielki jest aż 6 grup zajęciowych w przedszkolach i placówkach prowadzonych przez Ośrodek Pomocy Społecznej. Zajęcia idą tam jak burza! Byliśmy i widzieliśmy. Jesteście ciekawi co się tam wydarzyło? Zapraszamy na relację!

Sampława

W Sampławie zajęcia odbywają się w grupie 3- i 4-latków oddziału przedszkolnego Zespołu Szkół. Podczas zajęć dzieci miały okazję przypatrzeć się pieniądzom, prawdziwym i tym służącym do zabawy oraz banknotom i monetom.

WP_20160511_025Nauczycielka na początku poprosiła dzieci o odnalezienie wszystkich banknotów, które były schowane w sali. Trzeba było zajrzeć w każde, nawet bardzo nietypowe miejsce. Każdy coś znalazł. Następnie dzieci z nauczycielką usiadły w kole i zaczęło się: przyglądanie, porównywanie i opisywanie pieniędzy. Dzięki temu dzieci potrafią już odróżnić banknot 10 złotowy od 50 złotowego, wiedzą, że banknoty mają różną wielkość i kolory, a na każdym jest inna postać oraz inna figura geometryczna. Przyglądanie się banknotom to też świetna zabawa. Poza tym można było sprawdzić, czy zebrało się wszystkie nominały (to kolejne nowe słowo dla przedsiębiorczych dzieci) oraz czy łatwo je posortować, nawet jeśli się nie zna jeszcze ich wartości.

WP_20160511_026

Wkrótce okazało się też, że banknoty używane podczas zajęć wcale nie są prawdziwe, chociaż zdania dzieci na ten temat były różne. Rozstrzygnąć spór pomogła nam mama jednej dziewczynki, która pracuje w sklepie. Wyjaśniła, że zapłacić można tylko prawdziwymi pieniędzmi, a za te zabawkowe nic nie kupimy. „Ja mam prawdziwy pieniążek!” – zawołała jedna z dziewczynek i pokazała wszystkim monetę, którą dostała od rodziców. Pieniądze to nie tylko banknoty, ale też monety.

Sampława rys

 

 

 

 

 

 

 

 

Samplawa rys

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Projekt realizowany z Narodowym Bankiem Polskim w ramach programu edukacji ekonomicznej.